سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کبوتر حرم
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
  کبوتر حرم[67]
 

انا عبدک الضعیف الذلیل الحقیر المسکین المستکین ... سلام؛ *مرغ باغ ملکوتم نیم از عالم خاک *** چند روزی قفسی ساخته اند از بدنم* ای خوش آن روز که پرواز کنم تا در دوست*** به هوای سر کویش پرو بالی بزنم* ...اطلاعات بیشتر درباره من: http://www.cloob.com/browse.php?id=661689

    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 19
بازدید دیروز : 23
کل بازدید : 1245032
کل یادداشتها ها : 136

   موسیقی

نوشته شده در تاریخ 85/3/9 ساعت 11:51 ص توسط کبوتر حرم


محمد رضا آقاسی

با تاسف و تاثر خبر در شاعر آزاده و بسیجی مرحوم محمدرضا آقاسی را دریافت کردم. این حادثه غم انگیز ضایعه ای برای هنر وادبیات متعهد کشور و به ویژه شعر مذهبی و انقلاب به شمار می‌رود . شعر روان و با مضمون  و خوش ساخت آقاسی که نمایشگر دل پاک و احساسات صادق و هنر خود جوش او بود بی شک دارای جایگاه ویژه ای در ادبیات معاصر است .

درگذشت این شاعر را به جامعه ادبی و شعرای کشور و به علاقمندان آثار او وبه طور خاص به خانواده گرامی و دوستان و مریدان این بسیجی دلباخته تسلیت عرض می‌کنم و شادی روح وعلو درجات او را از خداوند متعال مسالت می‌نمایم .

سید علی خامنه‌ای

 7خرداد 84

 

محمد رضا آقاسی

متولد 24  / فروردین /  1338

در تهران  بدنیا آمد

و ششمین فرزند خانواده بود

و به علت اختلاف با معلمان مدرسه نتوانست ادامه تحصیل دهد و مدرک دیپلم را بگیرد

روحش شاد و راحش پر رهرو باد

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نام و نام خانوادگی : سردار شهید طلبه محمد رضا ( محمود ) ساعتیان

فرمانده گردان امام علی (ع) و طلبه جبهه علم و جهاد

نام پدر : محمد حسن

متولد : 1340

محل تولد : یزد

محل دفن : یزد خلدرین

تحصیلات : دیپلم

شغل : پاسدار

وضعیت تأهل : متأهل ( دارای دو فرزند )

شهادت : 6/3/67

محل : شلمچه

 

شهید محمود ساعتیان :

از قدیم شنیده بودیم که خاک کربلا دوای درد سینه های پر درد است ، اما نمی‌دانستیم چرا ؟ و امروز می‌دانم و فریاد می‌کنیم که خاک جبهه‌های دفاع مقدسمان نور و روشنی و شفا و تبرک است .

آری سرزمینمان را بیشنر از قبل دوست داریم نه بخاطر وجود قهرمانان افسانه ای ، که به حضور سبز ولایت و قدوم سرخ سرداران شهیدان ، بر ایکه در کشورمان ، فریاد یا زهرا و یا مهدی سلام الله علیها طنین افکن است به خود می‌بالیم و بر اینکه به جای مراکز فساد و فحشاء یروز ، محافل ذکر و دعا و سازندگی و شعور قرار گرفته است و خوب  می دانیم که اینها نتیجه سال‌های حماسه و ایثار خون و رشادت است که عشق به ولایت عامل آن بود و عشق به شهادت ثمره آن ، و شهید ساعتیان از خیل محبان ولایت و شهادت است . شهید محمد ساعتیان در سال 1340 در خانواده‌ای مذهبی در یزد دیده به جهان گشود و در فضای روحانی آن دیار و دامان پر مهر خانواده‌اش که ملهم از اسلام ناب محمدی بود ، پرورش یافت . پدرش که معلمی دلسوخته بود ، همواره بر روند صحیح  تربیتی و درس محمود نظارت داشت .

همزمان با تحصیل محمود در مدرسه  راهنمای معراج ، هنگامی که مخالفت علیه رژیم شاه رو به گسترش بود ، او همراه دوستانش پیام امام و انقلاب را به مردم می‌رساند .

از آنجایی که برادر بزرگش دوران دانشجویی خود را در تهران می‌گذرانید محمود نیز برای ادامه تحصیل دبیرستانی عازم تهران شد . او که در یکی از مدارس اسلامی تحصیل می‌کرد همواره از دانش آموزان ممتاز بود . وی در برخورد ، صریح و رو در رو با منافقین و ضد انقلاب پیشگام بود ، به صورت داوطلب توسط کمیته انقلاب اسلامی به منطقه اعزام گردید ، با انکه محمود از نظر درسی از شاگردان ممتاز بود ، اما به خاطر عشق به انقلاب بلافاصله پس از اتمام تحصیلات دبیرستانی به عنوان پاسدار در سپاه انقلاب اسلامی یزد به انجام وظیفه پرداخت . در طی این مدت که چندی به عنوان پاسدار و مسئول روابط عمومی سپاه فعالیت داشت در صدد تقویت بنیه علمی خود برآمد و برای همین منظور به شهر خون قیام ( قم) عزیمت نمود و تحصیلات خود را دنبال کرد ، او که دیگر طبه‌ای جوان بود شوری تازه یافت و راهی تازه میان جبهه علم و جهاد گشود . او طی مدت کوتاهی که در قم سکونت داشت بیش از ده بار در جبهه‌ها حضور یافت و به عنوان یک روحانی علاوه بر تبلیغ ، همدوش رزمندگان در عملیات حضور مستمر داشت .

یکبار در جزیره مجنون ، فاو ، والفجر 2 و 8 و عملیات حاج عمران و بیت المقدس 2 هرگز فراموش نمی‌کنند .

او معتقد بود اگر یک روحانی به عنوان یک رزمنده در خط مقدم واجب تلقی می‌کرد تا جایی که در زمان ولادت دو فرزندش ( یکی دو ساله و دیگری یکماهه است ) در جبهه بود .

 

شهید ساعتیان :

با شهیدانی که درمیان ما بودند میثاق بسته‌ایم که پاسدار خونشان باشیم ، من نیز امیدوارم که بتوانم با بال های شکسته با این سبک بالان بسوی عشوق پرواز کنم  .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 








طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ