سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کبوتر حرم
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
  کبوتر حرم[67]
 

انا عبدک الضعیف الذلیل الحقیر المسکین المستکین ... سلام؛ *مرغ باغ ملکوتم نیم از عالم خاک *** چند روزی قفسی ساخته اند از بدنم* ای خوش آن روز که پرواز کنم تا در دوست*** به هوای سر کویش پرو بالی بزنم* ...اطلاعات بیشتر درباره من: http://www.cloob.com/browse.php?id=661689

    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 42
بازدید دیروز : 28
کل بازدید : 1245083
کل یادداشتها ها : 136

   موسیقی

نوشته شده در تاریخ 85/2/4 ساعت 3:29 ع توسط کبوتر حرم


خدا یا !

با طنین آیه های اذان وضوی سخاوت می گیریم و به نماز اجابت می ایستم و دل ها را در زلال نیایس رها می کنیم و تو را به یگانگی ات می ستاییم و بر بخشندگی و بنده نوازیت سجدهء شکرمی گزاریم و به امید اجابت دعا بر نیکو کاران آفرینشد درود می فرستیم .

 

مهربانا !

سلام تو و فرشتگانت بر نمازگزارانی که به دعوت ترانه اذان و نسیم نماز سجده هایی از یاس و نسترن می گستراند وشکوه لحظه های به هم پیوستن دل های هم اندیشه را با شعر وحدت و موسیقی همت جشن می گیرند.

 

نماز جماعت

در اسلام ، قانون نماز به صورت جماعت وضع شده است .خداوند متعال سول اکرم (ص) را دستور داد که نماز را به جماعت بخواند و پیامبر اکرم (ص) در آغاز اسلام تا شش ماه فقط با حضرت علی (ع) و حضرت خدیجه (ع) نماز جماعت برگزار می کرد (و کسی جز این سه نفرمسلمان نبود ) و رسول خدا (ص) نماز فرادی نمی خواند .

 

سبک شمردن نماز

عالم ربانی جناب شیخ جعفر شوششتری سبک شمردن نماز را بر پنج قسم می داند :

اول آن که : آدمی نماز را قبول نداشته باشد که این موجب کفر است

دوم آن که : نماز را ترک کند

سوم آن که : مسائل نماز را نداند و به فکر یاد گیری آنها نباشد .

چهارم آن که : نماز ها رذا به وقت خود نخواند .

پنجم آن که : نماز قضا بر عهده اش باشد و بجا آوردن آن نباشد و سال به سال تأخیر اندازد

 

نماز ظهر

پیامبر اکرم (ص) فرمود : هنگام ظهر ، هر موجودی که در آسمان و زمین است خدا را تسبیح می کند و در های آسمان گشوده می شود و دعا به اجابت می رسد ؛ و چون خداوند خواست که امت من در این کارهای خیر شریک باشند نماز ظهر را بر آنها واجب کرد .

 

حج بینوایان

مردی به نام( قلیب) خدمت رسول اکرم (ص) شرفیاب شد وعرض کرد  من با زحمات بسیار آماده سفر حج شدم اما موفق به مسافرت نشدم رسول خدا (ص) فرمود ای قلیب بر تو باد به نماز جمعه که حج مستمندان است .

 

معنای سبک شمردن نماز

 آقای دکتر محمود بروجردی داماد حضرت امام خمینی (ره) می گوید : مسئله دیگر نماز اول وقت بود که ایشان خیلی به آن اهمیت می داند . روایتی از امام جعفر صادق (ع) نقل می کردند که «اگر کسی نمازش را سبک بشمارد از شفاعتشان محروم می شود » من یک بار به ایشان عرض کردم : « سبک شمردن نماز شاید به این معنی باشد که شخص نمازش را یک وقت بخواند  و یک وقت نخواند » گفتند : نه ، این که خلاف شرع است . منظور امام صادق (ع) این بوده است که وقتی ظهر می شود و فرد در اول وقت نماز نمی خواند ، در واقع به چیز دیگری رجحان داده است .

 

کمتر از سنگ

انسان بی عبادت از سنگ و جماد پست تر است زیرا قرآن می فرماید :« و ان منها لما یهبط من خشیتۀ الله » بعضی از سنگ ها از خشیت الهی به زمین سقوط می کنند .اما بعضی انسان ها در برابر سرچشمه و خالق هستی گردن خم نمی کنند  ( و نماز نمی خوانند).

 

 








طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ